לראשונה מזה זמן רב- בגוגל מתחילים לדאוג.
מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, אשר הושק השבוע בקול תרועה רמה,הוא הסיבה לכך. נכון, שיעבור זמן רב עד שבינג יצליח לנגוס משמעותית בנתח השוק של גוגל, אך לאחר מספר נסיונות כושלים בעבר, הצליחו במיקרוסופט לעלות על מספר חסרים במנוע של המונופול המתחרה ולהציע לצרכני החיפוש אלטרנטיבה חכמה אשר בהחלט עשויה לקסום להם.
נראה כי Bing מצליח היכן שגוגל נכשל לא פעם- מנוע חיפוש חכם באמת אשר מוביל יד ביד את הגולשים בדרך המהירה והבטוחה למציאת מבוקשם בג'ונגל האינטרנטי המייאש לעיתים.
אז מה יש לבינג להציע? (ולגוגל פחות...)
במיקרוסופט הבינו שהבעיה המרכזית של גוגל הינה שכדי להגיע לתוצאה המבוקשת המדויקת נאלצים הגולשים לפעמים לעבור דרך אתרים שונים דבר שגוזל זמן ואנרגיה.
בבינג שמו למטרה שהגולש יוכל לקבל את מירב המידע כבר בעמוד החיפוש ללא צורך להכנס פיסית לאתרים שונים, וכמו כן- יוכל מאותו מקום למקד בנקל את החיפוש שלו מבלי להתעייף מסיור מתיש ברחבי הרשת.
הפונקציונליות החדשה של Bing:(נקודות מרכזיות)
1. בצד שמאל של תוצאות החיפוש מופיעות קטיגוריות שמטרתן לאפשר לגולש למקד את החיפוש. הקטיגוריות משתנות באופן דינאמי בהתאם למילת חיפוש. לדוגמא: המילה milano תאפשר למקד את החיפוש בחיתוך למזג אויר, מפה,מלונות וכ"ו. מי שיחפש את madona, לעומת זאת, יגלה כי בצד שמאל מופיעות קטיגוריות כגון: תמונות, שירים, הורדות, מועדון מעריצים וכ"ו.
2. בצד ימין אם עומדים עם העכבר, ניתן לראות תקציר לכל אתר המופיע בתוצאות החיפוש, מעין סיכום קצר של תוכן ותכולת האתר. מאפשר לגולשים להמנע להכנס לאתרים שאינם רלבנטיים.
3. ציוני גולשים. מופיעים לאחר לחיצה על קטיגוריה shopping שמראה מוצרים למכירה הקשורים לתוצאות החיפוש. ניתן לראות מתחת לכל אתר מהו הציון שהעניקו הגולשים(עד 5 כוכבים) וכמה גולשים דירגו את האתר. מדד איכות חשוב ביותר
4. חיפוש תמונות- ניתנת לגולש אפשרות לצפות רק בתמונות רלבנטיות ע"י איתור תמונה כזו ולחיצה על show similar images
5.חיפוש וידאו- ניתן לעמוד עם העכבר על כל תוצאת וידאו, ומיידית הסרטון יתחיל לרוץ...
ע"י כך ניתן לעבור במהירות על כל תוצאות הוידאו עד למציאת הוידאו המבוקש מבלי להכנס לכל אתר ולהריץ משם את הסרטון.
סיכום
ייתכן כי בינג עדיין מפגר אחר גוגל בגודל ובכמות תוצאות החיפוש, אך בכל הקשור ליכולת של הגולש להתמקד במהירות בתוצאה המבוקשת ולקבל תוצאות חכמות המאפשרות לו לנווט במהירות וביעילות גבוהה יותר במרחבי הרשת- לגוגל בהחלט ישנה סיבה טובה להרגיש מאויים.
סביר כי זו אך ורק יריית הפתיחה במאבק בין שני ענקים אלו על הרגלי החיפוש של הגולשים. BINGעוד ישדרגו את המנוע שלהם חדשות לבקרים, גוגל מן הסתם יגיב בדרכו, ומי שיצאו מרווחים ממלחמת הגלדיאטורים הזו הם הגולשים, שאולי יזכו סוף סוף לחווית גלישה איכותית ויעילה.